czwartek, 1 listopada 2012

Test nr2

Sprawdź, w jakim jesteś nastroju!

Do każdego stwierdzenia dopisz cyfrę:


1-nigdy

2-rzadko
3-czasami
4-często
5-zawsze


W ostatnim miesiącu czułem się bardziej nieszczęśliwy niż zwykle. __


Odnoszę wrażenie, że brakuje mi energii. __


Nic nie sprawia mi większej przyjemności. __


To, co kiedyś przychodziło mi z łatwością, teraz wymaga dużego wysiłku. __


W ostatnich kilku tygodniach byłem bardziej zły i/lub rozdrażniony. __


Rano czuję się gorzej niż po południu. __


Ostatnio chce mi się z byle powodu płakać. __


Kiepsko sypiałem przez ostatni miesiąc. __


Nie mam wielkich nadziei na jakąkolwiek poprawę mojego życia. __





Aby uzyskać wyniki, zsumuj liczby.





20 lub mniej
- Wydaje się, że jesteś na "szczęśliwym" skraju spektrum. Rzadko zły nastrój trwa u ciebie dłużej, a gdy się tak zdarzy, zwykle nie przeszkadza ci robić tego, co zrobić musisz.

21-30
- Chociaż dajesz sobie radę w życiu, możesz stwierdzić, że twój nastrój jest nieco bardziej niż zwykle zmienny. Być może przeżywasz stresujący okres w życiu lub jesteś w burzliwym związku. Jakakolwiek byłaby przyczyna, dbaj o siebie, ćwicz regularnie i stosuj środki przeciwdepresyjne.


31-40
- Wydaje się, że częściej niż większość ludzi popadasz w zły nastrój. Jeśli środki przeciwdziałające depresji nie skutkują lub gdy masz trudności z wykonywaniem rutynowych czynności, rozważ możliwość zwrócenia się do specjalisty.

41-50
- Chociaż ten test nie jest profesjonalny, twój wynik jest martwiący. Życie jest dużo cięższe niż być musi i wydaje się, że depresja dość mocno trzyma cię w swoich szponach. Nie ma potrzeby niepotrzebnie cierpieć - depresja poddaje się leczeniu dużo lepiej niż większość chorób somatycznych. Czas przekonać się o tym osobiście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz